ИЗВЪНРЕДНО ПОВТОРЕНИЕ НА НОВОГОДИШНИЯ КОНЦЕРТ - специален концерт
Събитие
- Кога:
- 30.12.2016 19:00 ч.
- Къде:
- Зала България/София - София
- Категория:
- Kонцерти
Информация
Вахан Мардиросян диригент
Светлин Русев цигулка
Антон Марков, баритон
С участието на НФХ „Светослав Обретенов”
с диригент Славил Димитров
В програмата произведения от МОЦАРТ, ДОНИЦЕТИ, ЩРАУС, САРАСАТЕ, ВЕРДИ,
ЧАЙКОВСКИ, ШОСТАКОВИЧ, ХАЧАТУРЯН, СВИРИДОВ
Йохан Щраус – син (1825-1899) – увертюра към оп. Прилепът (1874)
Волфганг Амадеус Моцарт (1756-1791) – Adagio Е-dur KV 261 (1776)
Гаетано Доницети (1797-1848) - ария Una furtive lagrima из оп. Любовен еликсир (1780)
Аугустин Лара (1900-1970) – Гранада (1932)
П. И. Чайковски (1840-1893) – Малка увертюра из балета Лешникотрошачката оп. 71 (1892)
П. И. Чайковски - Pas de deux из балета Лешникотрошачката
Роберто Казалино/Тициано Феро - Non ti scordar mai di me
Георгий Свиридов (1915-1998) – Валс из Музикални илюстрации към повестта на А. С. Пушкин „Виелица“ (1964)
П. И. Чайковски – Валсът на цветята из балета Лешникотрошачката
Арам Хачатурян (1903-1978) – Валс из музиката към драмата Маскарад на Лермонтов (1941)
Сергей Прокофиев (1891-1953) – Валс из Симфония №7 Cis-moll, оп. 131 (1952)
Николай Римски-Корсаков (1844-1908) – Полна, полна чудес – ариозо на цар Берендей из оп. Снежанка (1881)
Пабло де Сарасате (1844-1908)– Цигански напеви за цигулка и оркестър оп. 20 (1877)
Гаетано Доницети – Серенада C'ome gentil из оп. Дон Паскуале (1842)
Пауло Тости (1846-1916) – Ideale (1882)
Фридерик Шопен (1810-1849) – Голям блестящ валс Es-dur оп. 18, №1
Йохан Щраус-баща (1804-1849) – Радецки марш оп. 228 (1848)
В оживлението на празничния бал изпращаме старата и посрещаме Новата година. Така и тъгата по отминалото, и тревогите и надеждите за предстоящото се завихрят в танца. Като пъстри листи от календар се редуват и сипят спомени и предчувствия. Както подхожда на истински бал, и тук ще се появяват различни персонажи. Шумната и весела компания от Прилепът на Йохан Щраус (първоначално оперетата е трябвало да се казва „В навечерието на Новата година“ – по водевила на Мейак и Алеви), триумфално завръщащите се от потушаване на въстанали италиански карбонари австроунгарски полкове под командата на фелдмаршал Радецки – под палката на Йохан Щраус –баща, танцуващи цветя - може би тези, от приказката за малката Ида, ослепително белите рамене на пани и гордите мустаци на шляхтата в Шопеновия вальс брийан, циганин с омайващо напевна и дяволски виртуозна цигулка, който напява мелодиите на своите странствания, за уморените от танците друг цигулар – Антонио Брунети свири Ададжо, написано като резервно от Моцарт, за да замести със семплата си красота твърде „ученото“ Ададжо от Петия концерт; появяват се сенките на Нина и Арбенин от Маскарад, увлечени в страстно-ревнив валс, отровно-привличащ, Валсът на Свиридов към Виелица на Пушкин премрежва погледа със завесата от звукови снежинки: Пак беше заваляло. Със сънен поглед гледаше снежинките — как сребърни и тъмни се носят в светлината. Душата му застиваше в несвяст, заслушана в снега, който засипваше всичко, разстилаше се над вселената, със сипкав съсък засипваше живите и мъртвите и се спускаше като сън (…) Тук е и Валсът от последната Седма симфония на Сергей Прокофиев, в който носталгията и надеждата си подават ръка по неповторим начин; жест едновременно на сбогуване и приветствие; един истински новогодишен жест. Освен снежинки и блестящи конфети на нашия новогодишен бал от небето ще падат и сладки бонбони; така Ерих Кестнер поетично се изказваше за небесните звуци, с които един истински тенор ни дарява, правейки празника още по-фееричен и хубав.
Къде
- Къде:
- Зала България/София
- Адрес:
- ул. Аксаков 1, тел. 02/9877656
- Град:
- София
- Държава:
Информация
Зала "България" е построена по идея на Чиновническото кооперативно спестовно застрахователно дружество "България" като част от цялостен комплекс през 1937г. Залата е снабдена с облицовка, направена според изискванията за добра акустика и със съдействието на Херцоговия институт за акустически изследвания при Държавното висше техническо училище в Берлин.
Двете зали - камерна и голяма, - са основно средище на музикални изяви: концерти, конкурси, звукозаписи, прегледи, фестивали, лектории на "Филхармоничното общество" и др.
Брой на седящи места – 1200 (партер, два балкона и ложи).
Добавете коментар