Международен музикален фестивал „Моцартови празници“ – Правец 2018
Международният музикален фестивал „Моцартови празници” ще се проведе за четиринадесети път от 12 до 15 юли 2018 година в Правец. Организаторите посвещават тазгодишното издание на фестивала на вели...
» read moreПрослушване за детския филхармоничен хор на Софийска филхармония
Софийска филхамония създава детски филхармоничен хор и по този повод набира кандидати за прослушване на възраст между 6 и 19 години. Целта на хора е да даде възможност на млади таланти да се р...
» read moreАвангардната цигуларка и солистка Ива Битова с първи концерт у нас
Радио фестивалът Alarma Punk Jazz на програма „Христо Ботев“ на Българското национално радио и Чешкия център организират удивително събитие в Първо студио на БНР следващия четвъртък - 26 май 2016 г...
» read more"Балканска треска" с Теодосий Спасов и симфоничния оркестър на БНР
На 11 май 2016 от 20:00 часа ще се проведе грандиозния концерт „Балканска треска“ на световноизвестния с нестандартните си музикални предпочитания диригент Кристиян Ярви. Той ще събере на сцената в...
» read moreВтора дата за концерта на големите Веско Пантелеев-Ешкенази и Людмил Ангелов в „Европейски музикален фестивал“
Втора дата за концерта на любимите български музиканти Веско Пантелеев – Ешкенази (цигулка) и Людмил Ангелов (пиано) е обявена в програмата на „Европейски музикален фестивал“ 2016. Повече от ме...
» read more
Предстоящи събития
No current events.
Нови ноти
- R. Sapozhnikov -- Hristomatia pedagogical repertoire- Роман Сапожников - Христоматия с педагогически репертоар за виолончело Част II
(Ноти за виолончело) - R. Sapozhnikov -- Hristomatia pedagogical repertoire- Роман Сапожников - Христоматия с педагогически репертоар за виолончело Част I
(Ноти за виолончело) - R. Sapozhnikov -- Scales, Arpeggios, Intervals- Роман Сапожников - Гами, арпежи и интервали за виолончело
(Ноти за виолончело) - Carlo Alfredo Piatti - 12 caprises for solo cello
(Ноти за виолончело) - Mark Yampolsky - Violoncello Technique
(Ноти за виолончело) - L.V.Beethoven - Piano sonata No 10, op.14. No 2
(Класически)
Още новини
Джошуа Бел е голямата звезда на „Европейски музикален фестивал“ 2016.
Прочутият американски цигулар и носител на награда „Грами“ Джошуа Бел е голямата звезда в програмата на „Европейски музикален фестивал“ 2016. Той ще пристигне в България през май за концерт с Оркестъра... Продължение
"Бон-Бон" празнува 20 години със Симфоничния оркестър на БНР
Детската вокална формация „Бон-Бон“ ще отпразнува 20-тата си годишнина с голям концерт на 9 април 2016 г. от 20,30 часа в зала 1 на НДК. „Бонбоните“, Поли Генова и LaTiDa... Продължение
Петя Миланова представя „Класическата българска музика – завет и любов“
„Класическата българска музика – завет и любов“, това е темата, която събира две млади артистки – Петя Миланова и Благовеста Ангелова. Обединява ги идеята да изобразят пъстротата в българската музика... Продължение
Музика от 14 филма ще бъде представена на концерта Pixar in concert
Музика от 14-те филма на студиото Pixar, създадени до 2014 година ще звучи на мултимедийната продукция Pixar in Concert на 28 февруари от 18:00 ч. в зала 1 на НДК... Продължение
Млади амбициозни певци въведоха модернизма на сцената на Метрополитън опера
- Събота, 17 Януари 2009 22:59
Младите певци винаги са присъстваха спокойно в графика на Метрополитън опера ,но никога не са били подкрепяни в желанието си да изпълняват, атонални съвременни произведения за глас и камерен ансамбъл.По време на дългогодишната си връзка с Метрополитън опера, Джеймс Ливайн променя тази нагласа, особено през последните 10 години, когато амбициозни млади певци изпълняват модерен творби в концерти с камерения ансамбъл на Метрополитън Опера.
Всичко започнало в един неделен следобед в Залата Занкел на последният концерт на инструменталната група на операта.Грация Доронцио изпълбява две изискани творби за глас и камерен ансамбъл от италианското модернист Луиджи Далапикола. Грация Доронцио е италиански сопрано от Програмата за развитие на млади артисти Линдеман асоциирана от Метрополитън опера ,която скоро ще направи дебюта си на сцената на Метрополитън в малката роля на графиня Сепрано в "Риголето" на Верди.
Предполагаме, че когато талантливата Доронцио е била малка и е мечтаела да пеене на сцената на Метрополитън,тя едва ли си е представяла,че ще пее Далапикола под палката на г-н Ливайн. Но Далапикола,(починал през 1975 г) е първият италиански композитор изпозващ 12-тонната техника и останал в итсалианската история като основоположник на техниката и я е въвел в пеенето и талианският лиризъм.
"3 поеми" за сопран и камерен оркестър (1949 г.) поставя вокални
предизвикателства чрез своите импулсивни,туптящи мелодични линии и неспокоен ритъм. Но музиката също иска глас с мека,матова топлота и експресивни интензивността какъвто е на гласа на сопраното Доронцио.
В първото действие, "Цвете дадено на дъщеря ми," по поемата на Джеймс Джойс, стихотворението е преведено на италиански от Eугенио Монтале, е красива творба, с тъжни вокални линии и мъдрост на просветление,писана за 13 различни инструменти. Музика,създадена да разсее твърдението сред слушателите,че 12-тонната система не може да звучи красиво.
"Commiato" на Далапикола за сопран и ансамбъл (1972), творба едновременно страстна и енергична, рисува всъщност страдание и в пет движения. Въпреки, че работата е предимно строго написана на свещен текст, тя започва и завършва викове на "Ах!" над инструменталните фрагменти. Г-жа Doronzio отново е прекрасна. Г-н Ливайн успява да извлече най-красивите и въздействащи звуци и на двете произведения от своите отлични музиканти.